Un participant la partida de pescuit alături de Dumitru Buzatu vorbește despre momentul descinderii DNA: „Ne-am trezit întinși pe capote, percheziționați. Toți plângeam”

Dragoș Cazacu este directorul Direcției de Asistență Socială și Protecția Copilului (DGASPC) Vaslui, instituție aflată în subordinea CJ Vaslui. Și soția lucrează în instituția condusă de Dumitru Buzatu. Cazacu a povestit pentru Libertatea că a fost vineri la partida de pescuit, spune că nu a văzut momentul în care Buzatu a primit banii, dar a fost oprit și el și percheziționat de procurori. Refuză să creadă însă că șeful său a luat șpagă.

Prieten vechi atât cu fiul lui Dumitru Buzatu, Tudor, cât și cu ginerele lui Emil Savin, deputatul Eduard Popica, directorul Dragoș Cazacu povestește pentru Libertatea că obișnuia să meargă adesea să pescuiască la Cârja. Pentru vineri și-a luat concediu cu o zi înainte, când a aflat că la baza deținută de Emil Savin-Farmazon de la Cârja este organizată o partidă de pescuit.

„Nu era prima dată când mă aflam acolo. Eu m-am dus la prietenul meu, de atâtea ori, la Edi Popica, am fost și cu copiii împreună, ne-am plimbat cu barca. Îmi place pescuitul, este un sport frumos, pe care îl practic din când în când, în momente de relaxare. Mi-am luat o zi de concediu și, dimineața, am plecat la o partidă de pescuit. Aveam intenția să îmi iau și propriul meu copil, bine că nu l-am luat pentru că ar fi fost o experiență traumatizantă pentru el, cum a fost și pentru mine de altfel”, a declarat Dragoș Cazacu.

Directorul afirmă că a mers la baltă cu Ioan Buruiană, cel mai longeviv director economic al DGASPC Vaslui. Acesta îl informase că urmează să sosească și Dumitru Buzatu. Președintele CJ Vaslui a ajuns după-amiaza, împreună cu șefa lui de cabinet, Ana Maria Obreja. Cazacu susține că Buzatu a dat și el la lansetă să prindă pește. Au stat împreună, spune el, în jur de 3-4 ore.

Farmazon a dat mita și a plecat

„Noi pescuiam la comun, domnul Buruiană avea foarte multe ustensile. Domnul Emil Savin a fost și el prezent, nu știu pentru cât timp, dar a fost acolo. Știu că s-a mâncat la masă. Mie nu mi-a oferit absolut nimic. Doar ne-am salutat și eu mi-am continuat partida de pescuit. Nu am stat la masă cu ei mai mult de 30-40 de secunde”, susține directorul DGASPC Vaslui.

Pentru că a rămas mai mult pe malul bălții, Dragoș Cazacu spune că nu a observat momentul când Emil Savin s-a retras cu Dumitru Buzatu în zona unde erau parcate mașinile și unde șeful CJ Vaslui a primit 1,25 milioane de lei. „Eu am stat la sculele mele de pescuit”, insistă Cazacu.

Potrivit acestuia, la un moment dat, Emil Savin a plecat și nu s-a mai întors. Au mai rămas în jur de două ore după plecarea lui. La final, au plecat spre Vaslui în cele două mașini: el împreună cu Ana Maria Obreja și Buruiană, iar Dumitru Buzatu cu șoferul de la CJ Vaslui.

Momentul flagrantului

La nici o sută de metri de la ieșirea din ferma piscicolă, mașina în care se afla Cazacu a fost blocată pe drum și înconjurată de mascați. Dragoș Cazacu susține că s-au speriat cu toții teribil. Șefa de cabinet a lui Dumitru Buzatu a începuut să plângă, iar lacrimile, spune directorul, l-au năpădit și pe el, și pe Buruiană, când s-au văzut întinși pe mașină.

Cazacu nu a putut spune dacă Ioan Buruiană era beat, așa cum a povestit martorul ocular la flagrant pentru Libertatea și nici dacă s-a tăvălit pe jos.

„Când am ieșit  am fost imediat opriți, neștiind despre ce este vorba. Luați prin surprindere, întinși pe capote, întrebați dacă avem obiecte interzise asupra noastră, bani. Nu știam nimic, nu știam dacă este poliție de frontieră, pentru că eram în zona graniței, nu știam de unde sunt. Toți ne-am panicat. Ana Obreja s-a apucat de plâns, toți plângeam, este șocant să trăiești o asemenea experiență. Nu știam ce se petrece, au apărut zeci de persoane în jurul nostru. Nu știam niciunul care este motivul pentru care suntem percheziționați și imobilizați”, a mai povestit Cazacu.

Potrivit acestuia, după impactul de la începutul intervenției, lucrurile s-au mai liniștit: „Domnii ne-au spus că sunt persoane normale, că vor purta o discuție civilizată cu noi, să ne liniștim și să nu răspundem la telefon pe perioada evenimentului”.

„Nu am știut vreodată că domnul Buzatu ia șpagă”

Dragoș Cazacu s-a numărat printre persoanele care în noaptea perchezițiilor acasă la Dumitru Buzatu au așteptat alături de alți colegi de partid derularea evenimentului. Susține că a mers acolo pentru a-l susține pe Tudor Buzatu: „Sunt prietenul lui de 20 de ani”.

Deși a văzut imaginile cu Dumitru Buzatu primind geanta cu bani de la Emil Savin și imaginile de la flagrantul DNA, Cazacu nu îl crede capabil să ia mită.

„Nu m-aș fi așteptat niciodată la așa ceva. Nu am știut vreodată că domnul Buzatu ia șpagă, nu a dat de bănuit vreodată, și nici acum după ce am văzut acele imagini, nu cred”, declară Dragoș Cazacu.

Lucrează în subordinea instituției conduse de Buzatu. Și soția la fel

Instituția condusă de el, DGASPC Vaslui, funcționează în subordinea CJ Vaslui. Soția lui Dragoș Cazacu, Simona, este șefa Serviciului de Achiziții și Contractare Servicii Sociale a CJ Vaslui.

De asemenea, fiul lui Ioan Buruiană, cel care a ocupat funcția de director economic al DGASPC Vaslui, Horațiu, este șeful Agenție de Dezvoltare Intercomunitară Vaslui, din subordinea CJ Vaslui.

Dragoș Cazacu a precizat că până în prezent, DNA nu i-a comunicat dacă are vreo calitate în dosar.

După flagrantul DNA de vineri seara, Dumitru Buzatu a fost arestat preventiv sâmbătă sub acuzația de luare de mită.